دکتر امیر دریانی

بهترین جراح بینی ترمیمی، 5 نکته مهم

بهترین جراح ترمیمی بینی در تهران

آنچه در این مقاله میخوانید:

عمل ترمیمی بینی برای کسانی که از اولین عمل رینوپلاستی خود راضی نیستند و با توجه به نظر بهترین جراح بینی ترمیمی، نیاز دوباره به عمل زیبایی بینی برای رفع مشکلات تنفسی و یا ظاهر بینی دارند، استفاده می‌شود.

بعد از عمل رینوپلاستی ممکن است عوارضی در شکل ظاهری بینی به وجود آید. برای جلوگیری از این عوارض بهتر است این جراحی توسط بهترین جراح بینی ترمیمی که تخصص کافی در این زمینه را دارد انجام شود و بیمار توسط جراح به خوبی معاینه شود و موارد احتمالی آن بررسی و تکنیک مناسب انتخاب شود

برخی از عیوب بینی که نیاز به عمل ثانویه بینی می‌شود

  1. اختلال در تنفس بعد از جراحی
  2. قوز بینی که در عمل بینی اصلاح نشده است.
  3. افتادگی بینی که در اثر عدم به کارگیری تکنیک‌های مناسب اتفاق می‌افتد.
  4. کوتاهی نوک بینی
  5. خوکی شدن نوک بینی

علت‌های مختلفی برای عدم رضایت قرد از عمل رینوپلاستی وجود دارد و یکی از مهم‌ترین آن‌ها می‌تواند پوست ضخیم و مشکلات عدیده قبل از عمل در بینی فرد باشد. همه این علت‌ها یک بهانه برای رفع کم کاری و عدم داشتن تجربه و مهارت کافی جراح در ارزیابی‌های قبل از عمل و نحوه جراحی است.

این جراحی یکی از سخت‌ترین عمل‌ها در زیر مجموعه جراحی پلاستیک به حساب می‌آید. پس با انتخاب یک فوق تخصص جراحی پلاستیک که دارای تجربه و مهارت کافی دراین زمینه است، این یک نمونه جراحی خاص دکتر امیر دریانی است که بیمار قبلا هفت بار توسط جراحان دیگر جراحی رینوپلاستی انجام داده است و همانطور که می‌بینید نتیجه زیاد رضایت بخش نیست.

این یک نمونه جراحی خاص است که فرد قبلا هفت بار توسط جراحان دیگر جراحی رینوپلاستی انجام داده است. همینطور که می‌بینید دچار مشکلات و عوارضی از جمله انحراف، کجی، غیرقرینگی حفره‌های بینی، سر بالایی نوک بینی است. دکتر امیر دریانی جراحی ترمیمی بینی را برای ترمیم، بازسازی و اصلاح ایرادات به وجود آمده بینی در جراحی‌های اولیه انجام داده است.

بهترین جراح بینی ترمیمی

نحوه انتخاب بهترین جراح بینی ترمیمی

انتخاب جراح بینی اولین مرحله قبل از اقدام به انجام جراحی زیبایی بینی می‌باشد و می‌توان گفت که از اهمیت بسزایی در ایجاد نتایج مطلوب برخوردار است.

  1. ابتدا در سایت‌های پزشکی مقالاتی را در مورد جراحی بینی مطالعه نمایید تا با توجه به نوع بینی خود با دید بازتر از نتیجه جراحی بینی خود اقدام نمایید.
  2. از دوستان و آشنایان پرس و جو نمایید یا در اینترنت بهترین جراح بینی تهران را جستجو نمایید و پس از آن لیستی از جراحان بینی تهیه کرده و با مراجعه به سایت پزشکان از میزان تخصص و مدارج علمی و تجارب جراح بینی اطلاع کسب کنید.
  3. پس از انتخاب جراح بینی، درباره او تحقیق کنید و برای مشاوره به مطب او رفته و انتظارات خود را از جراحی زیبایی بینی به جراح مورد نظر بگویید تا او بتواند به خوبی شما را راهنمایی کند.
  4. به سایت جراح پلاستیک مورد نظر مراجعه نمایید و عکس نمونه کارهای قبل و بعد از جراحی بینی بیماران قبلی را ببینید و از نحوه کار جراح بینی مطلع شوید.
  5. با بیمارانی که در مطب جراح بینی حضور دارند، صحبت کنید و میزان رضایت آن ها را از جراح پلاستیک بینی و جراحی بینی بسنجید.

ویژگی‌های بهترین جراح بینی ترمیمی 

  • بهترین جراح بینی ترمیمی باید توانایی جلب اعتماد بیماران خود را داشته باشد.
  • حفظ عملکرد طبیعی بینی اولویت کاری بهترین جراح بینی ترمیمی باشد.
  • بهترین جراح بینی ترمیمی باید دارای سابقه کاری خوبی باشد.
  • آشنایی و آگاهی به اصول ریاضی و علم زیبایی شناختی از ویژگی های مهم بهترین جراح بینی ترمیمی است
  • بهترین جراح بینی ترمیمی باید توانایی تجسم کردن و شرح شکل بینی بعد از جراحی بینی را داشته باشد.
  • خوش برخورد بودن از ویژگی‌های بارز بهترین جراح بینی ترمیمی است.

داشتن اخلاق حرفه‌ای و برخورد مناسب با بیماران

بهترین جراح بینی ترمیمی به منظور برطرف کردن ایرادات ظاهر بینی و ایجاد تناسب با دیگر اجزای صورت و بهبود عملکرد تنفسی انجام می‌دهد. در ارتباط با فرم‌دهی بینی، توصیه می‌شود که با بهترین جراح بینی ترمیمی مشورت کنید؛ زیرا بهترین جراح بینی ترمیمی پس از بررسی آناتومی بینی و چهره، بهترین فرم و نوع جراحی را پیشنهاد می‌دهد .

بنابراین در جلسه مشاوره تمامی نکات مد نظر خود در ارتباط با فرم بینی را به طور کامل به بهترین جراح بینی ترمیمی توضیح دهید. تا بهترین جراح بینی ترمیمی با توجه به ساختار بینی ، اعلام کند که فرم مد نظر زیباجو برای بینی مناسب است یا فرم بینی دیگری باعث افزایش زیبایی او می شود .

به همان میزان که تخصص و مهارت بهترین جراح بینی ترمیمی مهم است، به همان میزان، برخورداری از اخلاق حرفه‌ای نیز اهمیت دارد. بهترین جراح بینی ترمیمی باید در جلسه مشاوره پیش از جراحی، به تمام سوالات فرد با دقت و حوصله در مورد جراحی بینی پاسخ دهد و توضیحاتی در مورد اقدامات قبل و مراقبت‌های بعد از جراحی بینی را در اختیار بیمار قرار دهد.

مشاوره حضوری با بهترین جراح بینی ترمیمی

مهمترین قسمت برای انتخاب بهترین جراح بینی ترمیمی، جلسه مشاوره است. در جلسه مشاوره می‌تواند حضوری سوالات خود را از بهترین جراح بینی ترمیمی بپرسید. قبل از جلسه مشاوره لیستی از سوالات خود را تهیه کنید. این سوالات می تواند شمل چگونگی روش انجام عمل، هزینه عمل، عوارض و مراقبت‌های بعد و قبل از عمل و نتیجه عمل باشد.

از همه مهم‌تر در مراجعه حضوری جراح پلاستیک شما را معاینه می‌کند و شرایط شما را بررسی می‌کند. در صورتی که شما کاندید مناسبی برای انجام این جراحی نباشید شما را آگاه می‌کند و یک روش بهتر برای شما پیشنهاد می‌دهد. یکی از ویژگی‌های مهم بهترین جراح بینی ترمیمی داشتن صداقت و وجدان کاری است.

بروز بودن اطلاعات بهترین جراح پلاستیک

به‌روز بودن اطلاعات علمی جراح یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که تعیین کننده بهترین جراح بینی ترمیمی است. معمولاً به‌روزترین اطلاعات پزشکی، در سمینارها و همایش‌های پزشکی مطرح می‌شوند و میزان پی‌گیر بودن پزشک و حضور در چنین رویدادهایی، نشان از به‌روز بودن اطلاعات پزشک دارد.

معمولا جراح با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته با توجه به مهارت و تخصص و اطلاع از آخرین تکنیک‌های جراحی آسیب و عوارض جراحات عمل را به حداقل می‌رساند. این مورد یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این رویداد است.

رینوپلاستی ثانویه (بینی ترمیمی)

عمل ترمیمی بینی برای کسانی که از اولین عمل رینوپلاستی خود راضی نیستند و با توجه به نظر جراح متخصص نیاز دوباره به عمل زیبایی بینی برای رفع مشکلات تنفسی ویا ظاهر بینی دارند، استفاده می‌شود. مراحل جراحی از جراحی اولیه سخت‌تر بوده و به همین دلیل هزینه‌ی بالایی برای انجام دوباره این عمل باید پرداخت شود.

علت‌های مختلفی برای عدم رضایت قرد از عمل رینوپلاستی وجود دارد و یکی از مهم‌ترین آن‌ها می‌تواند پوست ضخیم و مشکلات عدیده قبل از عمل در بینی فرد باشد. همه این علت‌ها یک بهانه برای رفع کم کاری و عدم داشتن تجربه و مهارت کافی جراح در ارزیابی‌های قبل از عمل و نحوه جراحی است.

این جراحی یکی از سخت‌ترین عمل‌ها در زیر مجموعه جراحی پلاستیک به حساب می‌آید. پس با انتخاب بهترین جراح بینی که دارای تجربه و مهارت کافی دراین زمینه است، از وقوع این اتفاقات جلوگیری کنید.

قیمت رینوپلاستی ثانویه (بینی ترمیمی)

عمل ترمیمی بینی برای کسانی که از اولین عمل رینوپلاستی خود راضی نیستند و با توجه به نظر بهترین جراح بینی ترمیمی نیاز دوباره به عمل زیبایی بینی برای رفع مشکلات تنفسی ویا ظاهر بینی دارند، استفاده می‌شود. مراحل جراحی از جراحی اولیه سخت‌تر بوده و به همین دلیل هزینه‌ی بالایی برای انجام دوباره این عمل باید پرداخت شود.

دلیل انجام عمل بینی ترمیمی

  • تنگی نفس بعد از جراحی بینی یکی از مهم‌ترین مواردی که در عمل رینوپلاستی حائز اهمیت است. این در صورتی است که در متدهای قدیمی اعمال جراحی، قسمت‌های بسیاری از غضروف‌های بینی بیرون کشیده می‌شدند و استخوان‌های داخلی دچار شکستی می‌شدند و پره‌ها به داخل فرو رفته و موجب ایجاد مشکل در تنفس و حتی صدادار بودن در هنگام نفس کشیدن می‌شود. اما امروزه متخصصان بر این موضوع اتفاق نظر دارند که برداشتن عضروف باید به حداقل مقدار ممکن برسد.
  • بدشکلی هشت مانند در فاصله هرم استخوانی و غضروفی از عوارض دیگر عمل جراحی بینی است.شکاف عمیق اسکلت استخوانی و غضروفی بینی در اثر برداشتن بیش از اندازه بافت‌های حمایت کننده بینی حالتی ایجاد می‌کند که در آن، بینی از روبهرو مانند عدد هشت به نظر میرسد.
انواع بینی
  • نامتقارن بودن سوراخ بینیمعمولا جراحان قبل از انجام جراحی بینی اندازه گیری‌های دقیقی انجام می‌دهند اما تعدادی بیماران بعد از جراحی از عدم تقارن سوراخ‌های بینی شکایت دارند. در اکثر موارد تورم ناشی از عمل باعث به وجود آمدن این اختلاف و عدم تقارن می‌شود که این مشکل به مرور زمان از بین می‌رود.
  • بینی زینی شکلاین عارضه بر اثر تراشیدن بیش از اندازه قوز غضروفی-استخوانی پشت بینی بوجود میآید که به دلیل تخمین نادرست یا تجربه کم جراح ایجاد می‌شود.
  • آسیب پوستی بینییکی از بدترین عوارض بعد از عمل زیبایی بینی، آسیب دیدن پوست بینی در حین جراحی است که نشان از کم تجربه بودن جراح است.

از دیگر مواردی که موجب آسیب به پوست می‌شود، استفاده از مواد مصنوعی یا پروتز به عنوان عضو پیوندی در داخل بینی حین جراحی است. همانطور که گفته شد این عوارض بدترین نوع عارضه در جراحی زیبایی بینی است که ترمیم آن بسیار سخت و مشکل است. برای جلوگیری از رخداد چنین مشکلاتی بهتر است قبل از تصمیم به جراحی، یک جراح فوق تخصص که در این زمینه تبحر دارد را انتخاب کنید و نمونه کارهای فوق تخصص جراحی پلاستیک خود را مشاهده کنید.

  • باریک شدن بیش از اندازه نوک بینیدر بعضی موارد ممکن است به دلیل اصرار بیش از حد متقاضی به کوچک شدن نوک بینی، جراحان نوک بینی را بیش از اندازه باریک می‌کنند این حالت نه تنها باعث زیباتر شدن بینی نمی‌شود بلکه بینی را نازیبا و مصنوعی جلوه می‌دهد.
  • بالا رفتن بیش از حد نوک بینیاستاندارد زاویه نوک بینی در بحث زیبایی شناسی در مردها و زن‌ها متفاوت است.

اندازه نوک بینی مردان ۹۰ درجه است و زنان ۱۱۰ درجه است. این یک نکته بسیار مهم و ظریف در جراحی است که در صورت عدم توجه متخصص زیبایی به آن، نوک بینی از حد طبیعی بالاتر می‌رود و اصطلاحا بینی حالت خوکی به خود می‌گیرد که این جلوه بسیار نازیبا و مصنوعی دارد.

  • گشاد شدن مویرگ‌های روی پوست بینی
  • ممکن است مویرگ‌های روی پوست بینی، هم در بخش بالایی بینی و هم در قسمت نوک بینی گشاد شوند، در این حالت مویرگ‌های زیادی بر روی پوست نوک بینی نمایان می‌شوند.
  • از بین رفتن پوست نوک بینی یکی از تأسف بارترین عارضه‌های جراحی پلاستیک بینی این مورد است.
  • کوچک شدن بیش از اندازه پره‌های بینی اصلاح و کوچک کردن پره‌های بینی گوشتی که ضخامت پوست در آن‌ها زیاد است و در کل بینی‌هایی که پره‌های آن‌ها از حد استاندارد بزرگتر باشد باعث زیباترشدن بینی می‌شود.

این زیباشدن بینی زمانی صدق می‌کند که زمانی که کوچک سازی بینی بیش از اندازه انجام شود علاوه بر ظاهر نامطلوب و غیر طبیعی، موجب تنگی راه هوایی بینی می‌شود.

  • کم یا زیاد شدن پره وسطی بینیدر بعضی موارد جراح به تناسب محل پرده‌های بینی با پره وسطی دقت لازم را به خرج نداده و باعث می‌گردد که این پره یا به سمت داخل بینی کشیده شده باشد یا بیش از حد بیرون زده باشد که از نیمرخ ظاهر نامطلوبی دارد.
  • فرورفتگی‌های پره‌های بینی معمولاً این عارضه به دنبال برداشتن غضروف‌های پره‌های بینی برای جمع کردن نوک بینی روی می دهد.

تغذیه بعد از جراحی بینی

  • بعد از جراحی بینی غذاهای شور میل نکنید.
  • بهتر است ۲ هفته بعد از جراحی فقط از مواد غذایی نرم استفاده کنید. (غذاهای جویدنی ممنوع)
  • غذاهایی که اصلا میل نکردید را بعد از جراحی بینی هم تست نکنید!
  • بهتر است بعد از جراحی آبمیوه های ترش میل نکنید.
  • نوشیدن آب و مایعات سبک چند ساعت بعد از جراحی اشکالی ندارد.