دکتر امیر دریانی

بهترین جراح لیفت صورت، 3 قسمت از صورت

بهترین جراح لیفت صورت

آنچه در این مقاله میخوانید:

اواین اقدام برای عمل جراحی لیفت صورت ، انتخاب بهترین جراح لیفت صورت می باشد زیرا همه ما دوست داریم پوستی جوان و صاف و شاداب داشته باشیم. با افزایش سن پوست الاستین و استحکام مناسب خود را به دلیل کاهش قدرت عضلاتی و میزان تجمع چربی زیر پوست از دست میدهد که سبب بروز چین و چروک در صورت و فرورفتگی در ابرو و گونه ها می‌گردد.

انتخاب بهترین جراح لیفت صورت

از آنجایی که جراحی لیفت صورت جزء عمل‌های زیبایی محسوب می‌شود اما در هر صورت یک جراحی به حساب می‌آید. چرا که صورت جز مهم‌ترین عضو بدن است که تأثیر بسزایی در زیبایی و اعتماد به نفس فرد دارد و نیاز به تخصص و مهارت بهترین جراح لیفت صورت دارد. بنابراین باید زمان کافی را صرف پیدا کردن بهترین جراح لیفت صورت کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

دکتر امیر دریانی، بهترین جراح لیفت صورت علاوه بر داشتن تخصص و مهارت در زمینه جراحی لیفت صورت و آشنایی با تکنیک‌های روز دنیا، با استفاده از تکنیک‌ها ریسک و عوارض این جراحی را به حداقل می‌رساند تا بهترین نتیجه از جراحی حاصل شود.

دکتر امیر دریانی، بهترین جراح لیفت صورت

در سلول‌های پوستی به طور میانگین بعد از ۳۰ سالگی، میزان تولید کلاژن پوست کاهش پیدا می‌کند و به مرور زمان متوقف می‌شود. مهمترین عامل بروز چین و چروک و افتادگی پوست، کاهش چربی‌های طبیعی پوست است که موجب افتادگی و شلی آن می‌شود.
عواملی مثل کاهش وزن، استرس‌های زندگی روزمره، لاغری، قرار گرفتن در معرض آفتاب، مصرف الکل، سیگار و عوامل ژنتیکی باعث ایجاد چین و چروک می‌شود. معمولا بروز چین و چروک در اطراف چشم، فک پایین و گوشه‌های لب پدید می‌آید و صورت ما را خسته، نگران و پیرتر از سن واقعی فرد نشان می‌دهد. گذشت زمان و زیاد شدن چین و چروک‌ها، موجب شل شدن پوست نیز می‌شود.

از دیرباز روش‌های مختلفی برای رفع چین و چروک استفاده می‌شود مانند کرم‌ها و ماسک‌های مختلف که تا حدودی موثر است. البته تاثیر انجام این روش‌ها نیازمند استمرار و حوصله زیادی است و باید بعد از گذشت زمانی نسبتا طولانی و همچنین هزینه‌های مالی، تاثیر آن را مشاهده کنید.

در همین راستا بهترین جراح لیفت صورت برای افراد دارای افتادگی پوست، که چین و چروک در قسمت برجستگی گونه، فتادگی در قسمت گردن یا دارای خطوط عمیق در کناره‌های بینی، لب و پیشانی هستند، لیفت صورت را توصیه می‌کند.

عمل لیفت صورت، خواهان زیادی دارد. یکی از اصلی‌ترین دلایل آن ماندگاری بسیار زیاد این عمل است. در صورتی که نکات اصولی نگهداری از پوست و روش‌های مراقبتی از آن را که توسط بهترین جراح لیفت صورت توصیه شده رعایت کنید، نتایج لیفت صورت تا بیش از ۱۰ سال برای شما باقی خواهد ماند.

لیفتینگ صورت توسط بهترین جراح لیفت صورت

اهداف اصلی عمل لیفتینگ صورت عبارت است از:

  • کشیدگی و سفت کردن پوست
  • از بین بردن خطوط عمیق در اطراف پلک تحتانی
  • برطرف کردن شلی پوست به دلیل چین و چروک های موجود
  • از بین بردن خطوط عمیق در صورت مخصوصا مابین بینی و گوشه دهان
  • از بین بردن اسکار(زخم) پوستی در اطراف فک ها
  • کاهش میزان چربی انباشته شده در ناحیه چانه و گردن
  • برطرف شدن شلی پوست و ازدیاد بافت چربی در زیر چانه و فک پایینی(در این حالت فرد ممکن است با داشتن وزن نرمال در ناحیه گردن خود غبغب داشته باشد)

جراحی زیبایی با بهترین جراح لیفت صورت

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در پزشکی از جراحی لیفت صورت برای رسیدن به پوستی جوان و صاف و زیبا استفاده می‌شود. در واقع یکی از روش‌های جوانسازی پوست، لیفت صورت یا کشیدن پوست صورت است. در این جراحی، بهترین جراح لیفت صورت پوستی که دچار شلی و افتادگی شده است به بالا کشیده می‌شود. لیفت صورت بخاطر تاثیر آنی و سریع، یکی از پرطرفدارترین روش‌های جوان‌سازی صورت است.

چرا که با انجام این عمل توسط بهترین جراح لیفت صورت زیبایی چهره شما، حداقل ۱۰ تا ۲۰ سال جوان‌تر به نظر می‌رسد و علائم افزایش سن که افتادگی ابروها، پف کردن پلک بالا، تشکیل خطوط پیشانی و خطوط اخم است را بر طرف می‌کند.

سن مناسب برای جراحی لیفت صورت از نظر بهترین جراح لیفت صورت

امروزه مؤثرترین روشی که برای جوان‌سازی صورت استفاده می‌شود لیفت پوست صورت یا همان کشیدن پوست می‌باشد. که با توجه به حساسیت بالا و ظرافت این جراحی، باید توسط بهترین جراح لیفت صورت انجام گیرد در این جراحی چهره ۵ تا ۱۰ سال جوان‌تر می‎شود. معمولاً عمل لیفتینگ (کشیدن پوست صورت) برای افراد ۶۰-۴۰ ساله انجام می‌شود ولی کشیدن پوست در هر سنی قابل انجام است و محدودیت سنی ندارد.

این جراحی برای کسانی مناسب است که:

  1. زیباجویانی که قابلیت ارتجاعی پوستشان را از دست داده اند و عضلات صورت و گردن آنها دچار افتادگی شده است.
  2. زیباجویانی که چروک های عمیقی در کنار بینی و گوشه های دهان خود دارند.
  3. زیباجویانی که چین و چروک‌هایی در قسمت گردن و صورت دارند.
  4. زیباجویانی که پوست ناحیه گردن و چانه آنها جوان نیست.
  5. زیباجویانی که فکر می کنند ظاهر آنها خسته و پیر نشان می دهد.

کاندیدای مناسب برای کشیدن پوست صورت

در صورتی دارای یکی از مشکلات زیر هستید، می‌توانید از این جراحی برای جوان‌سازی پوست صورت خود استفاده کنید:

  • چین‌وچروک عمیق از بینی تا کناره دهان
  • شل شدن پوست
  • برجستگی گونه
  • چین‌وچروک عمیق در ناحیه گردن

در صورتی که در شرایط زیر قرار دارید، بهتر است به دنبال روش دیگری برای جوان‌سازی پوست صورتتان باشید:

  • باردار هستید
  • دارای زخم و یا تب‌خال فعال در صورتتان هستید
  • دارای پروتز فلزی در بخشی از صورت خود هستید
  • دیابت و یا صرع

همچنین در صورتی که به بیماری‌های قبلی و عروقی، دیابت و یا مشکلات بهبود زخم دچار هستید، گزینه مناسبی برای جراحی لیفت صورت نخواهید بود.

پیش از تصمیم به انجام جراحی زیبایی لیفت صورت، باید بدانید برای تشخیص اینکه لیفت صورت برای شما مناسب است یا نه! حتما باید، با بهترین جراح لیفت صورت مشورت کنید.

مراحل انجام عمل زیبایی لیفت صورت

سریع‌ترین روش برای رفع چین و چروک و افتادگی پوست صورت عمل زیبایی لیفت صورت است که باعث ایجاد چهره‌ای زیبا و جوان می‌شود. مراحل انجام این عمل به شرح زیر است:

  1. در عمل زیبایی لیفت صورت، پوست به سمت بالا و گوشه‌های صورت کشیده می‌شود.
  2. در مرحله بعد باید بخش‌های اضافی پوست برش بخورد. ابتدا برش‌هایی در زیر مو، از بخش‌های شقیقه تا بالای گوش، جلوی لاله گوش و همچنین زیر گوش تا نزدیک پشت سر ایجاد می‌شود. (با اینکه برش‌ها در زیر مو انجام می‌شوند اما موها تراشیده نمی‌شوند.)
  3.  بعد از ایجاد برش در پوست صورت، عضلات و بافت‌های زیر آن از استخوان صورت جدا می‌شود. (پوست به اندازه‌ای کشیده می‌شود که چین‌های روی صورت و گونه از بین برود.)
  4. در مرحله بعد بافت‌های چربی اضافه زیر پوست نیز برداشته می‌شود. پس از بریدن و جدا کردن قسمت‌های اضافی پوست، شکاف ایجاد شده با کمک بخیه بسته می‌شود.
  5. بعد از اتمام جراحی، پزشک متخصص، یک بانداژ روی صورت شما قرار می‌دهد که معمولاً بعد از ۱ الی ۲ روز برداشته می‌شود. پس از گذراندن دوران نقاهت، (معمولا ۲ تا ۳ هفته) پوست و بافت‌های زیر آن دوباره به استخوان صورت می‌چسبد و سفت و محکم می‌شود.

با رفع چین و چروک و افتادگی، حالت گرفته و ناراحت چهره از بین می‌رود و پوست صورت، تازه، شاداب و جوان می‌شود.

نتیجه جراحی لیفت صورت توسط بهترین جراح لیفت صورت

لیفت صورت روشی است با ماندگاری بالا که برای رفع چروک و افتادگی بخش‌های مختلف گونه، گوشه لب، گردن، غبغب و حتی پلک پایین بسیار موثر خواهد بود. در میان روش‌های مختلفی که برای جوان‌سازی پوست وجود دارد، کشیدن پوست صورت به عنوان یکی از روش‌های عالی و ماندگار در نظر گرفته می‌شود.

نتایج حاصل از جراحی در صورتی که توسط یک جراح باتجربه و ماهر انجام شود، موجب از بین رفتن پف پلک، چین و چروک پوست گردن و دور چشم، افتادگی ابروها و خطوط پیشانی و اخم می‌شود. به علت تفاوت‌‌های فردی، هیچ‌گاه افراد مختلف نتایج یکسانی از عمل لیفتینگ صورت به دست نمی‌‌آورند.

نتایج این عمل دائمی نیست و با افزایش سن و اثرات جاذبه، ممکن است نیاز به تکرار جراحی باشد. در اکثر بیماران حداقل تا ۱۰ سال بعد از جراحی دیگر نیازی به تکرار عمل لیفتینگ صورت نیست.

انواع جراحی لیفت صورت

دو روش تهاجمی و غیرتهاجمی برای جوان سازی پوست وجود دارد. زمانی از روش غیر تهاجمی استفاده می‌کنند که پوست صورت فرد فقط دارای چین و چروک باشد.

روش غیرتهاجمی معمولا شامل استفاده از انواع فیلر و تزریق است که نیاز به عمل جراحی نداشته و بعد از انجام آن نیز فرد به راحتی می‌تواند با کمی رعایت مراقبت‌های گفته شده توسط بهترین جراح لیفت صورت به زندگی روتین خود برگردد.

روش تهاجمی که یکی از موارد آن همان لیفت صورت با جراحی است و بیشتر برای چین و چروک های عمیق و شلی صورت انجام می‌شود، در آن نیاز به بیهوشی بوده و پزشک پوست را از قسمت های مختلف صورت و از قسمت داخل خط مو برش می دهد و پوست را پاکسازی می‌کند.

روش‌های جراحی لیفت صورت

در روش جراحی لیفت صورت، لایه‌های مختلف پوست و بافت‌های چربی و عضله زیر آن برش می‌خورد و از استخوان صورت جدا می‌شود. در گذشته تنها لایه‌های سطحی پوست کشیده می‌شد. لیفت سطحی برای کسانی که چروک عمیق یا افتادگی شدید ندارند مناسب است. اما در افرادی که دچار شل شدگی و چین و چروک زیادی هستند، عضلات و بافت‌های عمیق زیر پوست نیز دچار افتادگی می‌شوند.

امروزه تکنیک‌هایی مانند SMAS و MACS در لیفت صورت به کار گرفته می‌شود. در این روش‌ها، چون تمام بافت‌های سطحی و عمیق پوست باهم کشیده می‌شوند (در کنار برداشتن لایه‌های چربی اضافه)، اثر جراحی لیفت صورت بسیار رضایت‌بخش‌ و ماندگار خواهد بود.

  1. در روش لیفت  SMASلایه سطحی عضله زیر پوست کشیده می‌شود.
  2. در روش لیفت MACS  لایه ساب پریوستئال و عمیق زیر پوست کشیده می‌شود.

مزایا و معایب جراحی لیفت صورت

بهتر است قبل از اقدام به جراحی در مورد مزایا و معایب آن نسبت به سایر روش‌های جوانسازی را مقایسه کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

این نکته را باید در نظر گرفت که با انجام لیفت صورت، شمای جدیدی در فرد ایجاد نمی‌شود بلکه تنها تفاوت آن در جوانتر شدن چهره فرد است.

همانطور که قبلا گفته شد نتایج این جراحی با گذر زمان افت خواهد کرد ولی نتایج حاصل از جراحی برای ۱۰ سال ماندگاری دارد و همین نکته چهره شما را ۱۰ سال جوانتر نشان می‌دهد.

توصیه‌های مراقبتی بهترین جراح لیفت صورت

  1. روز بعد از جراحی لیفت صورت خود را با آب ولرم رو به سرد بشویید.
  2. حداقل دوهفته قبل و دو هفته بعد از عمل لیفت صورت، از مصرف سیگار، قلیان و کلیه دخانیات بطور کامل اجتناب کنید. مصرف سیگار و دخانیات در فرآیند بهبودی و سرعت ترمیم زخم‌ها و خونرسانی پوست به طور جدی اختلال ایجاد می‌کنند.
  3. در بعضی مواقع با تشخیص جراح پلاستیک، ممکن است برای تخلیه خونابه‌ها از زیر پوست، لوله هایی در محل جراحی قرار داده شوند. این لوله ها باید تا زمانی که پزشک معالج، معین می‌نماید در محل قرار داده شده باقی بمانند و سپس توسط  خود پزشک خارج شوند.
  4. هنگام دراز کشیدن و خوابیدن سر را با کمی ارتفاع از سطح زمین قرار دهید.
  5. برای کاهش میزان تورم، کبودی و قرمزی از کمپرس سرد استفاده کنید.
  6. قبل از بیرون رفتن و در معرض نور خورشید قرار گرفتن، به طور مرتب از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  7. در هنگام غذاخوردن برای جلوگیری از کشیده شدن پوست صورت، غذا را آرام بجونید.
  8. به طور مرتب از آنتی بیوتیک‌های تجویزی توسط بهترین جراح لیفت صورت استفاده کنید.
  9. کم حسی و یا بی حسی لاله گوش تا چند هفته بعد از جراحی لیفت پوست صورت طبیعی است.
  10. در روزهای اول بعد از عمل لیفت پوست صورت، باید از زور زدن، خم شدن یا بلند کردن اجسام، پیاده‌روی تند، شنا کردن، ارتباط جنسی و هر گونه فعالیتی که فشار خون ‌تان را بالا ببرد، خودداری کنید.
  11. تا مدتی بعد از عمل لیفت پوست صورت، از مصرف آسپیرین و برخی از داروهای ضدالتهابی و استعمال دخانیات پرهیز کنید.
  12. برخلاف موارد تزریقی جوان سازی پوست در لیفت صورت با جراحی نیاز به استراحت از چند روز تا دو هفته نیاز است.
لیفت ابرو

انجام همرمان لیفت ابرو به همراه لیفت صورت (کشیدن پوست صورت)

یکی از مزایای اصلی لیفت صورت در این است که به جراح این امکان را دارد که چند جراحی زیبایی صورت را به طور همزمان انجام دهد.بنابراین، در کنار این عمل می‌توانید سایر جراحی‌های زیبایی مانند جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی)، لیفت ابرو و پیشانی را انجام دهید.

البته نکته بسیار مهم این است که توانمندی و مهارت جراح برای انجام این عمل از اهمیت زیادی برخوردار است. در صورتی که این جراحی به درستی و با سرعت العمل بالا انجام نشود،احتمال خونریزی و عفونت در بیمار وجود دارد. بنابراین سعی کنید بهترین جراح لیفت صورت را انتخاب کنید.

آیا عمل کشیدن صورت باعث لیفت پلک‌ها هم می‌شود؟

در جراحی لیفت صورت، پوست و چربی از عضلات جدا می‌شود سپس بهترین جراح لیفت صورت عضلات زیرین را سفت می‌کند و در ادامه پوست صورت و گردن را می‌کشد.کشیدن پوست صورت قادر به رفع افتادگی ابروها، پوست و چربی اضافی در پلک بالا یا پایین یا چین‌های دور دهان نیست.

در واقع در این جراحی دو سوم پایینی صورت درگیر می‌شود و شامل گونه‌ها و فک می‌شود. چرا که آناتومی قسمت‌های مختلف صورت متفاوت است.اما همانطور که در بالا گفته شد در برخی موارد با صلاحدید جراح و شرایط بیمار در کنار جراحی لیفت صورت، لیفت ابرو و لیفت پلک هم انجام می‌شود.

لیفت گردن توسط بهترین جراح لیفت صورت

یکی از محبوب‌‌ترین عمل ‌های زیبایی، عمل کشیدن پوست گردن است. عمل کشیدن پوست گردن یک عمل جراحی است که پوست گردن را می ‌کشند و سفت می‌کنند تا ظاهری جوان به فرد ببخشد. یکی از اولین نواحی که علائم پیری در آن نمایان می ‌شود، گردن است.

از آنجایی که پوست گردن نرم است، پوست این ناحیه زودتر از قسمت‌های دیگر بدن خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌‌دهد و می‌‌تواند یک شخص را پیرتر از چهره واقعی به نظر آورد. این مورد یکی از مزایای مهم عمل کشیدن پوست گردن است که آثار پیری را تا حدودی از بین می‌‌برد.

بهترین جراح لیفت صورت معمولا این عمل اغلب در ترکیب با عمل کشیدن پوست صورت انجام می ‌شود؛ البته می ‌تواند به تنهایی نیز انجام شود. هدف از انجام این جراحی از بین بردن خطوط موجود بر روی پوست و همچنین چربی اضافی موجود در گردن است تا ظاهری زیبا و جوان به آن ببخشد.

جراحی غبغب

تفاوت جراحی لیفت گردن و جراحی غبغب توسط بهترین جراح لیفت صورت

یکی از سوالات رایج در این زمینه اینست که آیا جراحی گردن غبغب رو از بین می‌بره؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که:

جراحی لیفت گردن با جراحی غبغب متمایز است چرا که جراحی لیفت گردن افتادگی پوست غبغب را از بین می‌برد ولی برای رفع چربی‌های ناحیه غبغب از لیپوساکشن استفاده می‌شود تا چربی‌های موجود در این ناحیه تخلیه شود.

خطرات و عوارض جانبی عمل لیفت صورت

مانند هر نوع عمل جراحی دیگر، این جراحی نیز با خطرات و عوارض جانبی همراه است. برای جلوگیری از خطرات و عوارض لیفت صورت حتما جراحی را انتخاب کنید که تجربه و مهارت کافی برای انجام این عمل را با توجه به شرایط فرد داشته باشد.

یکی از ویژگی‌های مهم بهترین جراح لیفت صورت اینست که در طول جلسات مشاوره در مورد خطرات جراحی لیفت صورت با شما صحبت می‌کند و شما را از عوارض احتمالی باخبر می‌کند. این نکته قابل به ذکر است که در صورت انجام توصیه‌ها و مراقبت‌های بعد از جراحی کلیه عوارض و مشکلات احتمالی به حداقل می‌رسد. با انجام این دو کار مهم، دیگر جای هیچ نگرانی‌ نخواهد بود و شما می‌توانید با فکری آسوده به تجربه جراح خود تکیه کنید و از نتایج حاصل از جراحی لذت ببرید.

ورم و کبودی

کبودی ناحیه تحت درمان پس از عمل جراحی شایع است که باید در طی دو هفته اول برطرف شود. همچنین ممکن است شاهد خونریزی جزئی از محل برش باشید که این حالت معمولا بلافاصله بعد از جراحی رخ می‌دهد. با این حال اگر متوجه کبودی، درد و ورم شدید صورت شدید، به جراح خود اطلاع دهید.

هماتوم (تجمع خون در زیر پوست) بیشتر در افراد سیگاری، افراد با سابقه فشار خون بالا، یا در نتیجه تهوع و استفراغ ایجاد می‌شود. هماتوم ‌های بزرگ باید بلافاصله توسط عمل جراحی از بین بروند. افرادی که سیگار می‌کشند، بیشتر در معرض خطر این عارضه قرار دارند، بنابراین توصیه می‌کنیم که حداقل ۶ هفته قبل از جراحی، سیگار کشیدن را ترک کنید.

جای زخم

اندازه و مکان زخم‌ها براساس روش جراحی متفاوت خواهد بود. که جای نگرانی نیست با رعایت نکاتی که بهترین جراح لیفت صورت توصیه کرده اسکارها در طی یک ماه از بین خواهد رفت و دیگر جای بخیه یا زخمی روی صورتتان نخواهد بود.

در جلسه مشاوره با بهترین جراح لیفت صورت درباره اسکارهای بعد از جراحی صحبت کنید. در جراحی لیفت صورت زخم‌های کمی ایجاد می شود و بهترین جراح لیفت صورت با استفاده از تکنیک‌های نوین جراحی تمامی احتیاط‌های لازم را انجام می‌دهد.

به یاد داشته باشید که زخم‌ها با گذشت زمان محو می شوند و میزان محو شدن آنها به توانایی بهبود یافتن پوست شما بستگی خواهد داشت. همچنین جراح درباره نحوه مراقبت از زخم‌ها و به حداقل رساندن جای زخم‌های باقی مانده نکاتی را یادآور می‌شود.

بیهوشی

پاره‌‌ای از عوارض مربوط به بیهوشی می‌باشد که در هر عمل جراحی ممکن است اتفاق بیفتد. تمام عمل‌های جراحی، خطرات مشترکی دارند. این موارد شامل حالت تهوع و استفراغ و درد بعد از عمل جراحی است. که طبیعی است و بعد از یک هفته از بین خواهد رفت.

هزینه جراحی بهترین جراح لیفت صورت

یکی از موارد مهمی که در جراحی صورت مورد توجه قرار می گیرد زمان آن است که این نوع جراحی معمولا بین ۲ تا ۶ ساعت زمان نیاز دارد که این مورد نیز بستگی به افتادگی و یا چین و چروک فرد دارد.

هزینه نیز یکی از مواردی است که در لیفت صورت با جراحی مورد نظر افراد قرار می‌گیرد این مورد نیز مانند زمان جراحی، بستگی به پوست و چین و چروک‌های فرد دارد.

در این مطلب با ویژگی های بهترین جراح لیفت صورت آشنا شدید و برای انتخاب بهترین جراح لیفت صورت نیاز به بررسی نمونه عمل های انجام شده بهترین جراح لیفت صورت می باشد